Se změnou brandu jim pomohlo video. A zabodovalo u klientů i zaměstnanců

KOMA Modular & Jan Hubáček | GNOMON Production

Na stavebním trhu byli už víc než 15 let, sbírali stále víc úspěchů a stále se rozrůstali. Jenže spolu s růstem firmy se zvětšoval také objem a složitost prezentací a propagačních materiálů, s jejichž pomocí se společnost představovala klientům. V takové situaci byla před 5 lety firma KOMA Modular z Vizovic. A proto si její vedení řeklo: dost! Domluvilo se s mladým filmařem Janem Hubáčkem a začalo svou firmu a produkty představovat pomocí krátkých videií.

Výchozí stav: Zákazníci zavalení informacemi

“Rozhodli jsme se změnit celý brand firmy. Chtěli jsme se prezentovat opravdu na úrovni. Věřili jsme, že to k nám přivede zákazníky podobného ražení, se kterými budeme mít vyvážený vztah.“

Martin Hart

marketingový ředitel KOMA Modular

Firma při komunikaci s novými zákazníky bojovala s tím, že se stále zvětšoval objem jejích prezentací. Představení společnosti tak bylo zbytečně složité a zdlouhavé. Když se proto rozhodla ke změně brandu, bylo jedním z požadavků i natočení videa, které by v krátkém čase ukázalo její práci. A firmu by prezentovalo v profesionálnějším světle.

“Potřebovali jsme dát zákazníkovi jasné a úderné informace. Zároveň jsme chtěli, aby vše bylo na profesionální úrovni a přitom to mělo vtip, které prezentace často postrádají. Rozhodli jsme se proto vsadit na video.“

Stanislav Martinec

ředitel KOMA Modular

Výzvy pro kreativce: Vysvětlit specifika práce a být originální

KOMA Modular proto začala hledat vhodného tvůrce. A narazila přitom na tehdy ještě studenta filmové režie a scenáristiky Jana Hubáčka a jeho tým. Přestože už měl v té době za sebou několik dokumentů, propagačních videí i krátkých filmů, představovala pro něj spolupráce s KOMA Modular hned trojnásobnou výzvu. Musel:

]

Natočit sérii originálních videí ze zdánlivě “suchého” prostředí stavební firmy

Experimentovat a využít nové techniky

Přesvědčit technicky založenou firmu, že kreativní tvorba nemá vždy jasné postupy

První videa vznikla už v roce 2011. Jan Hubáček se před natáčením několikrát sešel s vedením firmy a pokaždé přinesl zajímavé nápady. Šéfy společnosti tím definitivně přesvědčil. A první hotové video, které bylo doplněné hudbou složenou ze skutečných výrobních zvuků zaznamenaných v KOMA Modular, je ve správnosti výběru utvrdilo.

Výsledky: Firmu lépe znají klienti i zaměstnanci

Hned první videa ukázala, jak KOMA Modular vyrábí jednotlivé moduly, ze kterých pak sestavuje objednané budovy.

“Právě to byl jeden z cílů videa. Chtěli jsme ukázat výrobu i zákazníkům, kteří k nám nemůžou přijet. Zároveň jsme chtěli oslovit a přitáhnout nové klienty. Potom, co se video objevilo na Youtube, ho navíc zákazníci začali sdílet na sociálních sítích a sami nám volali, aby ho pochválili.“

Martin Hart

marketingový ředitel KOMA Modular

Spolupráce poté dál pokračovala. Postupně tak vzniklo více než 10 různých videí. Jan Hubáček v nich využil například animace nebo dron, se kterým natočil „špionážní“ video. Jeden ze spotů měl takový ohlas, že jej dokonce chtěli v USA využít k výuce.

Jen na YouTube a Faceboku mají videa kolem 125 000 zhlédnutí. Další tisíce lidí je navíc viděly na různých prezentacích, konferencích a veletrzích. A záběry z nich se objevily i v českých a zahraničních televizích.

Několikaminutová videa oslovila nové klienty a navíc zvedla zaměstnaneckou kulturu v KOMA Modular. Nejen, že se pracovníci jejich prostřednictvím dozvídají víc o cílech a vizích firmy, ale někteří z nich si ve filmech i zahráli. Natáčení tak atmosféru ve firmě vždy odlehčí. Díky videům společnost lépe poznají také zájemci o práci a dokáží se lépe připravit na pohovory.

Vedení firmy navíc zmiňuje, že kvalita jednotlivých videí neustále stoupá. A potvrzují to i filmaři.

“Je to i proto, že spolupracujeme dlouhodobě. Nejen, že díky tomu firmu dobře známe, ale na podobě jednotlivých videí se domlouváme i půl roku nebo rok předem. Navíc nám KOMA dává často prostor pro jistou míru experimentu. Pomáhá nám to dál natáčet originální videa a neopakovat se.“

Jan Hubáček

Filmař a videomaker

Vize: Spolupráce na nových produktech a humanitárních projektech

Další spolupráce KOMA Modular a Jana Hubáčka má už nyní konkrétní rysy. Firma, která letos uspěla se stavbou českého pavilonu na světové výstavě Expo, plánuje s filmaři dokončit třetí díl videa právě z této akce a pokračovat ve video prezentaci nových produktů. Navíc chtějí rozšířit spolupráci i na humanitární projekty, které KOMA Modular podporuje.

 

Doporučení na závěr: dlouhodobá spolupráce je správná cesta

Šéfové KOMA Modular i Jan Hubáček se shodují na tom, že právě dlouhodobá spolupráce je zásadní. Filmař tak dokáže lépe poznat firmu, její vizi i kulturu a přizpůsobit tomu výsledné dílo. A klient se nemusí bát, že video naruší způsob, jakým se společnost prezentuje.

“Původně jsme přemýšleli, že si video natočíme sami. Když jsme ale viděli výsledek od pana Hubáčka, pochopili jsme, že na takové úrovni bychom to nikdy nezvládli. Každá firma, která se chce profesionálně prezentovat, by měla sáhnout i po spolupráci s profesionálním filmařem. Jsem přesvědčený, že video by mělo být součástí komunikace každé firmy. Už proto, že lidi mnohem víc zajímají videa na YouTube než statické obrázky.“

Stanislav Martinec

ředitel KOMA Modular

KOMA Modular

KOMA Modular vyrábí obytné, sanitární, speciální a nízkoenergetické moduly a věnuje se modulární výstavbě. Její stavby stojí například v Norsku, Švýcarsku, Rusku, zemích Evropské unie, Indii nebo v Mexiku.

Jan Hubáček |  GNOMON Production

Režisér, kameraman a producent, který má na svém kontě krátké hrané i animované filmy, propagační videa, televizní reklamy nebo celovečerní dokument. Vystudoval Fakultu multimediálních komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Na své tvorbě spolupracuje s dalšími filmaři, animátory, hudebníky a kreativci.

Jižní Morava je kreativní kraj!
11 254 kreativců dohromady tvoří 10 % všech ekonomicky aktivních obyvatel Brna.

Projekt financuje město Brno