Profesionální firemní identita pomohla unikátnímu mikroskopu se vstupem na trh

NenoVision & KREATURA

Elektronové mikroskopy běžně poskytují pouze 2D obraz, ale díky doplňkovému mikroskopu LiteScope umožní 3D zobrazení s hloubkovou analýzou reliéfu. Za LiteScope stojí firma NenoVision, která se chystala představit sebe i svůj prototyp na důležité konferenci. Oslovila proto kreativní agenturu KREATURA s poptávkou po vytvoření webu a celé firemní identity.

Výchozí stav: Začátek od nuly

“Firma se rozjížděla a neměli jsme nic. Chtěli jsme se uvést a pro tu příležitost jsme se potřebovali vybavit vším potřebným k profesionální prezentaci produktu. Nechtěli jsme vypadat jako amatéři.”

Jan Neuman

zakladatel NenoVision

Vše potřebné znamenalo v případě NenoVision mimo jiné logo, základní vizuální identitu firmy, merkantilní a propagační tiskoviny. Kromě ucelené identity, která se projevila i v softwaru pro LiteScope, potřebovala firma také web.

Důležité bylo, aby všechny on-line i off-line prvky spolupracovaly na společném cíli:

“Potřebovali jsme rychle, jednoduše a srozumitelně představit náš produkt.”

Jan Neuman

zakladatel NenoVision

Výzvy pro kreativce: Sladit složitou technologii s estetikou

V NenoVision znali práci KREATURY, měli na agenturu dobré reference, proto o jiném tvůrci své firemní identity ani nepřemýšleli.

Rychle se domluvili na spolupráci, seznámili agenturu s termínem konference a kreativci v čele s Michaelem Bečkou se pustili do práce.

“Každá zakázka je výzva, ale v případě NenoVision jsme museli skloubit naše požadavky na moderní web s představením složité technologie pro specifickou a náročnou cílovou skupinu.”

 

Michael Bečka

Ideamaker

Pro NenoVision byl důležitý termín a kreativcům zcela důvěřovali. Ve stejný čas, kdy vznikala firemní identita, se totiž ve firmě věnovali přípravě uvedení produktu na trh. 

Před týmem Michaela Bečky stály při práci pro NenoVision 3 hlavní výzvy:

]

Důvěryhodnost pro cílovou skupinu vědců

Jednoduché vysvětlení složité technologie

Vytvoření firemní identity za 3 měsíce

Výsledky: Rychlá, jednoduchá a srozumitelná prezentace

V KREATUŘE termín dodrželi a firemní identitu NenoVision vytvořili za necelé 3 měsíce. Firma se tak na konferenci uvedla profesionální prezentací, rollupem, tiskovinami a vizitkami. Zájemci o více informací se také mohli podívat na nový web.

“Kromě firemní identity jsme připravili i web včetně UX a SEO analýz. Přestože jsme po konferenci ještě pár prvků ladili, základ byl za 3 měsíce hotový.”

Michael Bečka

Ideamaker

Denní návštěvnost webu je zhruba 10 lidí z celého světa a v NenoVision ví, že se tam každý návštěvník jednoduše seznámí s produktem a jeho vlastnostmi. 

“Ohlasy z vědecké komunity jsou velmi dobré. Web se líbí a pro mě je důležité, že nemusím pořád dokola vysvětlovat to samé. Máme skvělý web i brožuru.”

Jan Neuman

zakladatel NenoVision

Vize: Profesionální prezentace pro Optik Instruments

Jan Neuman s KREATUROU dále spolupracuje, v současnosti na firemní identitě pro spřízněnou společnost Optik Instruments. Tu podpořilo město Brno jako firmu, která má potenciál změnit trh. Jako taková potřebuje profesionální prezentaci, a proto vzniká nový web, letáky a agentura se podílí také na přípravě inzerátů.

Doporučení na závěr: Nejprve marketing, poté vstup na trh

NenoVision s KREATUROU nejprve připravili web a propagační materiály v souladu s firemní identitou, teprve poté firma uvedla produkt na trh. Využila tak vlny zájmu a mohla všem zájemcům jednoduše a profesionálně představit svou technologii.

“Dělat věci špatně nebo jen na půl je drahé. Když na prezentaci své firmy zapracujete a odvedete dobrou práci, pak už jen těžíte z výsledků a můžete se naplno věnovat obchodu a dalšímu vývoji.”

Jan Neuman

NenoVision

NenoVision

NenoVision je historicky první spin-off firma CEITEC VUT. Svým produktem LiteScope rozšiřuje možnosti elektronových mikroskopů a za svůj přínos v oblasti mikroskopie získala jako první grant SME Instrument Brno. Firma vstoupila na trh v roce 2016 a o její technologii mají zájem vědci z celé Evropy.

KREATURA

KREATURA je brněnská kreativní agentura, která se zabývá funkční vizuální komunikací. Tým 9 kreativců v čele s Michaelem Bečkou navrhuje firemní identity, ale také vyvíjí vlastní redakční nebo e-mailový systém a pracuje na projektech přesahujících do všech oblastí marketingu.

Jižní Morava je kreativní kraj!
11 254 kreativců dohromady tvoří 10 % všech ekonomicky aktivních obyvatel Brna.

Projekt financuje město Brno