Díky kreativci se můžeme opřít o kvalitní vizuál


4M SOLUTIONS & Jaroslav Gongala

Kvalitní firemní vizuál v kombinaci s inovativním produktem podporuje prodej. To potvrzuje i majitel firmy 4M SOLUTIONS Petr Abrahám, který pro tvorbu vizuálu získal v roce 2020 kreativní voucher. Z výsledku těží firma doposud. U zákazníků si vybudovala větší důvěru – a otevřela si dveře i k zahraničním partnerům.

Petr Abrahám je (ne)tradiční případ inovativce. Nespokojí se s průměrem a má rád velké výzvy. I proto se mu v rámci jeho firmy podařilo postavit unikátní recyklační linku na separaci a purifikaci plastových směsí. V překladu pro laiky: na začátku do linky vstupuje směs z mnoha různých plastů – klasicky třeba vysloužilý toner nebo plasty z elektroodpadu. Na konci z ní vystupuje materiál roztříděný na několik hromádek čisté suroviny, která se znovu stává zdrojem.

I kdyby Petr Abrahám vyráběl (respektive zpracovával) pětkrát více plastů než teď, neměl by nouzi o poptávku. Na jeho službu stojí zákazníci dlouhé fronty. A rádi si do ní stoupají i klienti ze zahraničí. O to větší touhu a motivaci měl Petr Abrahám k tomu, aby firmu 4M SOLUTIONS dopiloval i po vizuální stránce. Před dvěma lety se proto rozhodl, že design nových webových stránek a firemního logomanuálu svěří do rukou profesionálů. Na doporučení svého obchodního partnera zvolil pro první zkušenost s kreativními službami platformu Kreativní vouchery.

Přínosy spolupráce s kreativcem

Pro spolupráci si z kreativní galerie vybral kreativce Jaroslava Gongalu, který se zabývá tvorbou internetových stránek a e-shopů. „Kvalitní produkt nebo služba nestačí. Oko je kanál, který přijímá nejvíc informací. Mám rád, když se firma umí odprezentovat, když má něco, o co se může z hlediska obchodu opřít,“ vysvětluje Petr Abrahám. Měl jen hrubou představu, návrh stránek nechal na kreativci.

A důvěra v jeho zkušenosti se vyplatila. I díky novým webovkám a logomanuálu se Petru Abrahámovi podařilo získat velkou zakázku od nového obchodního partnera z Německa. „Když odešleme mail nebo dopis na hlavičkovém papíru, vysíláme svým partnerům vzkaz, že máme z hlediska brandu nastavenou určitou štábní kulturu. I taková „drobnost“ svědčí o tom, že je firma nějak organizovaná, a působí rozhodně důvěryhodněji,“ říká Petr Abrahám.

A nejde samozřejmě jen o vizuál. V případě kvalitního webu se jedná o funkční nástroj, který Petru Abrahámovi pomáhá nové partnery oslovovat mnohem snadněji. „Nejsme autoservis, neprodáváme kávu. Není jednoduché vysvětlit, čím se jako firma zabýváme. Kombinací vhodného vizuálu a minima slov se nám to daří,“ doplňuje Petr Abrahám. Spolupráce s kreativcem mu v neposlední řadě ušetřila spoustu času, který mohl věnovat tam, kde dává smysl: do posunu stávajících a vývoje nových technologií, které snižují uhlíkovou stopu a šetří životní prostředí od zbytečných odpadů.

Kreativec Jaroslav Gongala o spolupráci s firmou 4M SOLUTIONS:

„Petr Abrahám od začátku věděl, kterým směrem chce novou webovou prezentaci směrovat. Dodal mi veškeré potřebné informace a pak mi nechal zcela volnou ruku. Vážím si jeho důvěry i pravidelných konzultací, na kterých jsme konečný vizuál ladili průběžně. Vznikl mezi námi partnerský vztah a pevný základ pro spolupráci do budoucna. Díky kreativním voucherům se k naší práci a jejímu přínosu dostanou i firmy, které by jinak se spoluprací váhali – nebo by je to vůbec nenapadlo. Zkusí to – a zjistí, že má i měřitelný přínos.“

Začátek další spolupráce

Stejně jako má činnost firmy určitý vývoj, vyvíjí se i požadavky na web. „V rámci výroby jsem šel cestou zeštíhlení, a to stejné nyní plánuju v rámci webových stránek,“ usmívá se Petr Abrahám. Spolupráce tak pokračuje dál. U „svého“ kreativce Jaroslava Gongaly teď pro firmu 4M SOLUTIONS poptává webovou verzi 2.0 a pro svoji druhou firmu web nový.

Barbora Netopilová, KUMST:

„V #brnoregion máme skvělé výrobní a technologické firmy, které mají jedinečné know-how. Díky finanční podpoře od města Brna můžeme pomocí kreativních voucherů podpořit jednak tyto firmy, jednak kreativce v regionu. Firmy si často poprvé vyzkouší spolupráci s kreativním profesionálem a kreativci se dostanou k novým zakázkám. Jejich propojení dává smysl po všech stránkách.“

Jižní Morava je kreativní kraj!
11 254 kreativců dohromady tvoří 10 % všech ekonomicky aktivních obyvatel Brna.

Projekt financuje město Brno