Nechali si nastavit a vést marketing a když dnes dorazí na jednání, každý je zná

CleverMaps & Jiří Grund

Po pár letech na trhu měli fungující produkty, platící zákazníky a jejich softwarové aplikace kombinující mapy a obchodní data slibovaly velký potenciál. Ale když přišla ve firmě CleverMaps řada na marketing, začalo to drhnout. Chyběla strategie i plán, úkoly si mezi sebou přehazovali lidé všech možných pozic a výsledný dojem byl stále tak trochu amatérský. A právě v té chvíli začal s firmou spolupracovat Jiří Grund, který se nechává najímat jako interim manažer pro oblast marketingu & komunikace.

Výchozí stav: Nadšení, ale bez řádu

“Věděli jsme, že je značka důležitá. Tak jsme si nechali navrhnout logo a komunikační manuál prestižní firmou. Tím to skončilo. Měli jsme perfektní logo, ale to bylo tak všechno. Zbytek jsme dělali na koleni.”

Jan Sirotek

zakladatel CleverMaps

Postupně ve firmě začali pociťovat dopady chybějícího vedení marketingu. Typicky nekonečnými poradami k webu, ke kterému se vyjadřoval každý. Nebo nadšeným rozjížděním dílčích aktivit - třeba přípravou novinového článku, nad kterým spálilo spoustu času hned několik lidí z týmu, ale s výsledkem pak stejně nebyli spokojení.

“To už nám bylo jasné, že se marketingová komunikace nedá dělat bez strategie. Byť bychom měli sebedokonalejší produkty, pořád by vypadaly amatérsky. Rozhodli jsme se začít komunikovat profesionálně.”

Jan Sirotek

zakladatel CleverMaps

Výzvy pro kreativce: Prosadit strategii a být vidět

V září 2014 se Jan Sirotek potkal s Jiřím Grundem. V CleverMaps věděli, že potřebují se svou komunikací zásadně pohnout. Jiří Grund zase hledal po letech strávených v korporacích firmy, pro které je budování značky a dobrého jména příležitostí pro růst.  V CleverMaps před ním stály tři výzvy:

]

Příliš technická komunikace navenek

Absence marketingové strategie a plánu

Nejednotné vedení marketingu

Spolupráce odstartovala pilotním tříměsíčním projektem v říjnu 2014. Jiří Grund se nejprve účastnil všech porad vedení i jednotlivých týmů, aby zapadl a poznal strategii firmy. Zpočátku poslouchal, ale později začal přicházet s nápady a argumenty. A brzy se objevily první úspěchy.

Výsledky: Za 2 měsíce ve Forbesu a jede se dál

Kromě přípravy marketingového a komunikačního plánu bylo cílem pilotní fáze zvýšit povědomí o CleverMaps. Jiří Grund využil PR, a příběhu CleverMaps se okamžitě chytila média.

CleverMaps v médiích

“Spolupráce rychle nesla hmatatelné výsledky. Zlepšila se jak strategická práce se značkou a produkty, tak se jednoznačně zvýšila naše viditelnost v médiích. Už v prosinci o nás vyšel ve Forbesu třístránkový článek. Ten efekt jsme prostě viděli. Když dnes někam přijdu na jednání, tak už o nás slyšeli.”

Jan Sirotek

zakladatel CleverMaps

V dalších měsících se práce Jiřího Grunda a související změny promítly i do samotného fungování CleverMaps. Mohli sejmout marketingovou práci z lidí, které nebavila nebo na ni neměli čas. Všichni tak dnes mohou dělat to, v čem jsou nejlepší. Postupně se také pod vedením Jiřího Grunda zformovala marketingová skupina tvořená lidmi z různých týmů. A výsledky?

"Dnes je CleverMaps srozumitelný. Produkty jsou popsané tak, aby si zákazník udělal jasný obrázek o hodnotě, kterou mu naše služby přinášejí. Hodně jsme nechali mluvit naše zákazníky. Navíc se nám podařilo nastartovat velmi pozitivní PR. Náš příběh zaujal významná ekonomická média typu HN, E15, MF DNES a zároveň i organizátory významných konferencí, kde jsme měli možnost vystoupit."

Jiří Grund

marketingový manažer

Vize: Zahraničí a přepnutí na výkon

 Spolupráce CleverMaps a Jiřího Grunda je dodnes velmi široká. Pravidelně dochází do firmy, účastní se klíčových porad i rozhodování. A společně mají velké plány - rozjet marketing v zahraničí pro několik vybraných produktů, pokračovat s budováním povědomí o značce a nově se zaměřit na výkonnostní marketing v produktové oblasti.

Doporučení na závěr: Musíte vědět, kam jít

Jiří Grund i Jan Sirotek se shodují, že na každé marketingové komunikaci je klíčová vize, která se za ní skrývá. V CleverMaps proto po svých zkušenostech doporučují všem v podobné situaci soustředit se na strategický marketing a mít díky němu jasný směr, kudy se ubírat, a s jakým cílem.

"Už bych na začátku neřešil rádoby profi web nebo dílčí detaily. Našel bych někoho s nadhledem a přesahem, kdo dotáhne směřování produktu a značky do konkrétní strategie. Kdybychom to udělali hned, ušetřili bychom spoustu času a peněz."

Jan Sirotek

zakladatel CleverMaps

CleverMaps

CleverMaps je softwarová a konzultační firma, která vyvíjí unikátní aplikace vizualizující podnikání. Společné mají to, že vždy pracují s mapou. Pomáhají například zemědělcům spravovat půdu, bankám optimalizovat síť poboček nebo třeba stavebním firmám urychlovat přípravu budování dálnic. CleverMaps založili v roce 2013 Jiří Sirotek, Ondřej Tomas a investor Jan Fidler. Dnes mají přes 30 zaměstnanců a meziročně zdvojnásobují svůj obrat.

Jiří Grund

Zkušený manažer zaměřený na marketing a komunikaci, který posledních 15 let pracoval na na vysokých pozicích v ICT i ve státním sektoru. 7 let působil ve společnosti Microsoft, kde se vypracoval na ředitele centrálního marketingu. Dvakrát po sobě také dovedl svůj tým k získání ocenění Gold Effie za nejefektivnější reklamu v ČR. Nyní operuje jako interim manager prostřednictvím vlastní konzultační firmy Grucon. 

Jižní Morava je kreativní kraj!
11 254 kreativců dohromady tvoří 10 % všech ekonomicky aktivních obyvatel Brna.

Projekt financuje město Brno